Problém s notebookom HP G6-1270ec a Ubuntu


Môj nový notebook HP G6-1270ec má už namiesto BIOSu EFI. Pri pokuse o inštaláciu  Ubuntu 11.10 Oneiric Ocelot mi to nedovolilo previesť inštaláciu, to isté mi spravila Mandriva 2011.

Inštalácia Debian 6.0.3 prebehla úplne v poriadku, vrátane LXDE.
Pôvodne som myslel ze dôvodom je práve UEFI.

No nie je .
I keď UEFI mi narobil dosť problémov, keďže je tam OEM Windows 7 HomePremium s použitím Secure boot.
Najväčší problém bol v EFI nájsť a vypnúť SecureBoot. Dôvod jeho vypnutia som písal v blogu Windows 8 s UEFI, koniec dualbootu?

Problémom sú overovacie kľúče v UEFI SecureBoot protocol, ktoré overujú spoľahlivosť OS jeho kompatibilitu.
Po jeho deaktivácií si Windows 7 Home Premium vypýtal opravu systému (čo som povolil) a následne po reštarte do Windows prešlo prihlásenie bez problémov.
Horšie to bolo s inštaláciou Debianu.
Už dlho sa mi nestalo aby mi prebehla inštalácia za štyri (4) hodiny. Pár krát mi systém zamrzol pri inštalácií, niekoľko krát pri prvom spúšťaní a raz pri prihlasovaní do shellu.
Proste čo sa dalo to sa pos…lo.

Problémy vzniknuté s notebookom:
1.) Ubuntu sa mi nerozbehne ani ako LiveCD a Mandriva detto.
2.) Ubuntu sa mi nerozbehne ani v starých verziách. Naproti tomu Mandriva 2010.1 ako liveCD ide bez problému
3.) Iné distribúcie idú tiež bez problému. (na konci pripájam zoznam testovaných distribúcií)
4.) Hláška chyby: Host bridge windows conflict with video rom

Takže ako vidieť až bod 4. ma priviedol na problém. VGA.
A o čo ide?

Nuž HP G6-1270ec má 2 grafiky. A tu je kameň úrazu.
Ide o to, ze 6520 je súčasťou APU (Accelerated Processing Unit pri AMD procesoroch), s integrovaným HD audiom. Trošku majú s týmto problém niektoré linuxové distribúcie, i keď Catalyst pre Linux (AMD VISION Engine Control Center for Linux) ju podporuje rovnako ako Radeon HD 6450M (M=Mobility).

Obr. Správca zariadení vo Windows 7 pozná 2 VGA (HD 6470M a HD 6520G)

Problém je v konfigurácií v CrossFire kedy grafiku AMD označuje ako Radeon HD 6540G2.

Ide o takzvaný asymetrický CrossFire (alebo inak nazvané aj AMD dual graphics).
A ten už nepozná Linuxový driver….

Čím u niektorých distribúcií dôjde k danej chybe “Host bridge windows conflict with video rom” a reštartu alebo k blackscreenu.
Riešenie je manuálne aktualizovanie Catalystov na proprietarnú verziu AMD Catalyst 11.9  alebo použitie distribúcie, ktorá to podporuje.

Nefunkčné distrá:
Ubuntu 11.10 (Ubuntu 11.04, 10.04, Kubuntu 11.10, Mythbuntu 11.10)
Mandriva 2011
Parsix 3.7
Puppy Linux 5.3

Funkčné distrá:
Scientific Linux 6.1
Debian 6.0.3
Fedora 15
openSUSE 11.4
Fedora 15
Slax v 6.1.2
Mint
KNOPPIX 6.7.1
Sabayon 7
Tiny core 4.0.2
CentOS LiveCD 5.6
DragonFly BSD 2.10
Doscore 1301a
ULTILEX 10.8

This entry was posted in HW - gadgets. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

