Programy pre tablet s Androidom


Keďže som pred 14mi dňami dostal androidí 7“ tablet od firmy, bol som prinútený naučiť sa čo to o tejto platforme.

Smartphone mám na WindowsMobile, počítače na Windows alebo na Debian linux a toto je moje prvé zariadenie s Androidom 2.3.3. Všetko bolo v poriadku, tablet Point Of View Mobi Tablet 7 “PlayTab PRO, procesor Rockchip 2918 Cortex A8 na frekvencii 1200 MHz, 512MB DDR2 ram a 4GB úložisko, plne fungoval a bez problémov komunikoval s Android Marketom.

Vzhľadom k tomu, ale že sa mi tablet pokazil po 2 dňoch používania (odišlo tlačíko ESC) bol som nútení riešiť programy znovu. Tentoraz ale bez podpory android marketu.

Ide totiž o tablet od Sweexu YARVIK GoTab Velocity (TAB220) procesor Cortex ARM8 na frekvencii 1200 MHz, 512MB DDR2 ram a 4GB úložisko, WiFi 802.11 b/g/n, hárdvérovo totožný až na programy. Yarvik má svoj vlastný market GetJar a s dostatočnou ponukou ale….

Potreboval som softvér pre tablet TAB220, ktorý som inštaloval, a ktorým by som bez problému nahradil notebook na základné činnosti. A je rozdiel nosiť 330g tablet a 3,2kg notebook  :-).

Pretože v podstate daný tablet potrebujem hlavne ako poznámkovač, emailový klient, na  internet, ako čítačku kníh a občas na nejaké to odreagovanie sa,  som si vystačil s bezplatnými aplikáciami.

Ku  každej aplikácií sa pokúsim napísať dôvod prečo som si vybral práve túto a nie nejakú inú, poprípade poskytnúť aj alternatívu. Všetky aplikácie sa dajú nájsť na Android Markete, pardon po novom na Google Play a linky k nim uvádzam. Jednu aplikáciu by som však chcel vypichnúť a to SHMUdroid. Aplikáciu na predpoveď počasia.

ADOBE Flash Player 11 – klasická vec pre PC. Nainštaloval som ju kvôli Firefoxu

ADW Launcher Ex – alternatívny launcher, ktorý mi vyhovuje. Umožňuje meniť témy, vizuál, nastaviť pár vecí a podobne. Osobne mám nainštalovaný ešte odporučený GoLauncher EX ale nepoužívam ho. Do ADW launcher som si nainštaloval apoužívam tému honeycomb. ADW Launcher na Google play.

Click Calendar – kalendárik a plánovač ktorý spolupracuje s Windows live calendar a aj s Google kalendárom. Pôvodne som nainštaloval iba google kalendár ale keďže používam a zdieľam aj kalendár cez Live.com tak to bolo nutnosťou nájsť nejakú alternatívu. Click Calendar he z GetJar.

CoolReader –  čítačka kníh. Poznám a používam pod Windows aj Linux. Nenašiel som dôvod prečo prechádzať na inú, keďže podporuje všetky formáty, ktoré používam a umožnuje v podstate kompletné nastavenie podľa vlastných potrieb. CoolReader na Google play a domovská stránka projektu s verziami pre windows a linux.

Firefox – keďže používam FF na všetkých platformách opäť som sa nerozhodoval nad alternatívou. Firefox na Google play

Ghost Commander – file manager, podobný ako TotalCommander s veľmi dobrou funkčnosťou. Pôvodne som mal nainštalovaný TotalCommander pre Android ale často padal. Ghost Commander

na Google play a SMB plugin (Server Message Block plugin)

Nasleduje v podstate celá sada nástrojov od Google a samozrejme kompletné prepojenie s mojím google účtom.

Google Calendar

Google Docs

Google mail

Google Maps

Google Skymap – obloha a vesmír. Pôvodne som nainštaloval Sky Safari ( a aj ho ďalej mám) ale v podstate zaujímavejší a rýchlejší je tento od Google.

K-9 mail – emailový kolient na viac účtov, pripája sa cez IMAP. K-9 mail na Google play

Mini Translator – prekladač, malý šikovný s podporou viacerých jazykov. Pôvodne som mal nainštalovaný Offline Dictionary. Mini Translator na Google play

Mobile PDF Viewer – bol predinštalovaný, osobne používam radšej na PDF Smart Office. Mobile PDF Viewer je z GetJar

MX Video Player – vygooglený prehrávač s podporou multicore a s kodekmi. MX Video Player na Google play

NASA Space Weather Viewer – NASA prístup k stavu slnečnej aktivity a podobne. Nainštalované kvôli záujmu. NASA Space Weather na Google play.

Note Everything – Poznámkovač a asistent. Možnosť dávať poznámky do položiek a tiež namiesto písaných je možné dať fotku či nákres. A tiež to kombinovať. Skúšal som viac rôznych a nakoniec som skončil u Note Everything. I keď mi free verzia postačuje uvažujem nad kúpou Pro verzie. Note Everything na Google play

Offline dictionaries – predinštalovaný od Yarviku. V podstate spokojnosť. Offline dictionaries na Google play

Perfect Viewer –  Prehliadač komixov. Obsahuje aj PDF plugin pre komixy v PDF. Perfect Viewer na Google play

Publero – prístup k mojim knihám na publero.com. Na offline čítanie používam Cool Reader. Publero na Google play

SHMUdroid – počasie od SHMU s prepojením na Aladin. SHMUdroid na Google play

Sky Safari – Mapa oblohy, bola k dispozícii na GetJar. Veľmi pekne spracované, pri pripojení cez WiFi si zosynchronizuje reálnu oblohu. Taktiež je možné manuálne nastaviť polohu. Sky Safari na Google play ale nenájdete.

Smart Office – Office z GetJar. Pôvodne som mal nainštalovaný Kingston Office Olive Office. Po chvíli práce som ostal u SmartOffice a ostatné som odinštaloval. Smart Office Lite na Google play

Team Viewer – nutnosť pre RDP. Team Viewer na Google play

Viber – na sms (pri zapnutej wifi)

Wiki Pro – Yarvik Edition z GetJar. Prístup do WikiPedie. Wiki Pro na Google play

GetJar – Yarvik market na aplikácie.

Keďže občas sa pobavím stiahol som si aj pár hier. Samozrejme po chvíľke som si našiel favorita, scifi Cyberlords.

Klasika – Angry Birds vrátane Rio a Seasons

Asphalt 6 HD – voľná edícia od Yarviku. Predinštalované. Asphalt 6 na Google play

Cyberlords Arcology Free – SciFi rpg na motívy ShadowRunu. Proste klasika. Cyberlords Arcology Free na Google play

Defence Craft free – vežičky vežičky, taktická hra, poznám z WM. Defence Craft free na Google play

Jewels Deluxe free  – rozbíjanie diamantov, skladanie farieb. Dosť chytľavé. Poznám z flash hier. Jewels Deluxe free  na Google play

This entry was posted in Android, Programy, vychytávky. Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

