2 roky zo SamKnows


V roku 2011 som sa prihlásil do projektu Europskej Komisie spolu so SamKnows.

Išlo o meranie konektivity v krajinách EU na základe takzvaných witheboxov. Withebox je v podstate TP Link (v mojom prípade TPLink TL-WR741ND) s OpenWRT, ktorý funguje ako bridge v lokálnej sieti a je nastavený tak, aby k nemu neumožňoval žiaden prístup na diaľku.

Withebox spúšťa pravidelne nasledujúce testy:
Test rýchlosti multi-thread HTTP preberania (download)
Test rýchlosti multi-thread HTTP nahrávania (upload)
Dostupnosť pripojenia
Odozva (ICMP aj UDP Latency)
Strata balíkov (ICMP aj UDP Packet loss)
Čas rozpoznania požiadavky DNS
Miera zlyhania pri požiadavkách DNS
Čas načítania webovej stránky
Miera zlyhania pri načítaní webovej stránky

Nemal som router zapojeny úplne presne podľa inštrukcíí lebo občas mi odpájal NAS, a keďže NAS je pre mňa dôležitý, tak ten nebol zapojený do witheboxu ale do routeru a taktiež 2 hlavné PC. Občas sa spustil test SamKnows ked som niečo robil alebo hral WarThunder.

Inak som so štatistikami celkom spokojný, lebo som si odsledoval kolísanie siete UPC a taktiež vždy sa mi potvrdilo spomalenie z “technických” dôvodov poskytovateľa.

Počas používania sa mi zdalo pripojenie stabilnejšie a bez problémov oproti predošlým rokom. Oficiálne 1.12.2014 skončil pôvodný projekt kde som bol zapojený ale uvažujem o predĺžení, keďže projekt bol otvorený i naďalej bez určeného konca.

downstream

Obr. Downstream SamKnows 1.1.2012 – 31.11.2014

upstream

Obr. Upstream SamKnows 1.1.2012 – 31.11.2014

dns_response

Obr. DNS response SamKnows 1.1.2012 – 31.11.2014

failed_web_req

Obr. Failed Web request SamKnows 1.1.2012 – 31.11.2014

website_load_time

Obr. Website load time SamKnows 1.1.2012 – 31.11.2014

This entry was posted in Nezaradené and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

