Case modding


Doma robené skrinky pre počítač? Prečo nie vo svete bežné a kúpiť kvalitnú skrinku je dnes dosť problém…

Hlavne pre Raspberry Pi a projekty na ňom.
Dnes som sfinalizoval skrinky pre svoje „bastlenie“.

Zistil som, že na trhu nie je nič čo by mi umožnilo si v pohodlí spraviť projekt na Raspberry Pi bez toho aby som mal napájanie na každý komponent zvlášť, hlavne pri vyžadovanom rôznom napätí. Krabičky, ktoré sa pre Raspi robia mi nevyhovovali, a to som ich pár vyskúšal.

Dôvodom bolo, že používam nepajané pole a na ňom staviam.

Občas používam monitor cez HDMI, občas analógový výstup na 3,5“ monitor (pôvodne určený ako cúvací do auta). Ale potrebujem prístup k portom GPIO.

Základom je ATX zdroj Delta 125W v drobnej úprave a drevenná platforma.

Obr.  Vľavo kompletná skrinka, spistený RASPBIAN na 3,5″ LCD cez analógový výstup (neskôr vyriešené skrytím káblov dovnútra). Vpravo úprava zdroja a test funkčnosti (trubice na podsvietenie). Bol pridaný 8cm tichý ventilátor z vonkajšej strany zdroja, a vnútorný, relatívne hlučný bol odstránený a ponechaný iba ochranný plastový veniec.

Podklad je stará, ale funkčná cd mechanika, ktorá bez problémov funguje ako prehrávač do slúchadiel či prepojenie do line in na zosilňovači. Zároveň má dostatočný odber aby držala ATX zdroj v chode.

Obr.  Vľavo pohľad zhora do skrinky na Raspberry Pi (s pasívmi) a 4 portový HUB. čierna krabička je upravené napájanie z 5V vetvy na USB konektor. Vpravo bočný pohľad na skrinku s otvoreným bokom a uloženými káblami na pripojenie LCD. Nad káblami RTC modul.

Všetko je napájané z ATX zdroja, Raspi z 5V vetvy, mini displej z 12V vetvy a vnútro je monitorované tromi tepelnými čidlami. K dispozícií sú ešte 2 voľné konektory molex zo zdroja. monitor je možné odklopiť alebo odskrutkovať. Taktiez celá vrchná časť je skrutkovaná ak by bolo treba meniť zdroj alebo niečo podobné.

Obr. Finálna podoba, prepojené GPIO konektory na nepájané pole (2 samostatné kusy nepájaného poľa) pripojený je momentálne iba RTC modul (hodiny reálneho času)

Keďže som mal dostatok materiálu, tak som sa pustil do druhej veci, riešenia alternatívneho využitia prehrievajúceho sa notebooku DELL Latitude D430.

Tento notebook sa dosť prehrieval, i napriek tomu, že som použil aj Laptop Tools Mode a TLP na reguláciu. v podstate niet sa ani čomu čudovať, keďže je v ňom Intel Core2Duo U7600.

Pôvodne som skúšal využiť starý DVD prehrávač. Bolo treba ale riešiť stále hriatie a keďže som nechcel prísť o rozširujúce sloty (pôvodne dockstation) musel som to riešiť inak.

Obr. Vľavo rozložené vnútro. Vpravo zavreté šasi

Následne som využil drevenú darčekovú kazetu na víno. S tým, že ako displej som použil monitor a bezdrôtovú klávesnicu a myš.

Riešenie mi prišlo dosť nepraktické kvôli ďaľšiemu monitoru.

new1.jpg
Obr. prvá verzia z pripojeným LCD displejom a 8cm ventilátorom.

Následne som skúšal použiť klávesnicu a touchpad z pôvodného notebooku ale bolo to dosť nepraktické.

Obr. pohľad zo spodnej strany na konektory a klávesnicu

Zo spodnej strany sú prístupné všetky konektory ak by som potreboval externý monitor alebo FireWire. Z pravej strany je výstup na slúchadlá, vstup na mikrofón a jeden USB port. Vľavo som dal USB hub.
Vo finále som použil klávesnicu z tabletu, kde som upravil konektor z mini USB na USB a pripojil bezdrôtovú myš.

Obr. pohľad z prednej strany, drevo zatiaľ bez povrchovej úpravy. Vpravo zadný pohľad na vstupný ventilátor, ktorý nasáva vzduch a ventilátor pred obrazovkou ho vyfúkava. Ide o dva 8cm ventilátory ACUTAKE ACU-FAN80 PRO
Computer Dell Latitude D430:
Processor 2x Intel(R) Core(TM)2 CPU U7600 @ 1.20GHz
Memory 2058MB (323MB used)
Operating System Linux Mint 17.3 Rosa
Date/Time Ne 28. február 2016, 17:30:23 CET

Poslednou skrinkou, ktorej výroba mi vyplnila voľný čas medzi spánkom 🙂 , je priesvitná akrylátová kocka. Ide o skrinku s rozmermi 25x25x25 cm.

Nestihol som jej výrobu zdokumentovať, lebo to šlo rýchlo a nemal som k dispozícií nič na prevádzku mini ITX dosky, na ktorej som potreboval rozbehať monitorovací server, na ukladanie logov a nemám picoPSU zdroj.

Obr. 4mm akrylátový plát narezaný na štvorce 25x25cm.

V podstate je tam teraz mini ITX doska MSI MS-7199 s procesorom VIA Esther 1GHz, 1 GB DDR2 ram a 16GB USB kľúčom ako pevným diskom (na Linux úplne vyhovuje) a 300W zdroj Fortron FSP-300.

Computer:
Processor VIA Esther processor 1000MHz
Memory 991MB (642MB used)
Operating System Linux Mint 17.3 Rosa
Date/Time Ne 28. február 2016, 17:12:59 CET

Dosku je možné vymeniť, čo mám aj v pláne. Pôjde tam asi ASROCK C70M1 alebo ASROCK D1800B-ITX.

This entry was posted in gadget - kutil, HW, HW - gadgets and tagged , , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

