Linux vo firme po 38 mesiacoch


Ako som pisal v príspevku zo 7.3.2013, inštaloval sa do firmy, ktorú som v tej dobe spravoval, na počítače Linux Mint 13 LTS s prostredím Mate.
Nazval som ju firmou B – Beta. Dôvod bol, že som očakával množstvo problémov.
Naštastie to prebehlo hladko.

Od tej doby som ich bol ešte skontrolovať v septembri 2014 a keďže som bol mimo skoro celý rok 2015, tak som im občas pozrel logy.
Nič viac.
Teraz sa im vo februári spravil upgrade na Linux Mint 17 LTS Qiana, opäť už bez mojej asistencie, kde som len prišiel skontrolovať stav po upgrade.
Momentálne im chod zabezpečuje jeden z interných obchodníkov, ktorého linux zaujal.

Taktiež v druhej firme, ktorú som migroval na Linux Mint 13 až po 15 mesiacoch v roku 2014 sa za rok nič nestalo.
Mal som pár telefonátov ohľadom informácií a pár krát som sa pripojil cez TeamViewer ale nič nebolo treba. V súčasnosti ich grafici prechádzajú na Apple a tým sa ich server asi tiež premigruje na Debian ako záložný.

Čo dodať?
Z môjho pohľadu bol prechod v decembri 2012 bezproblémový, taktiež v marci 2014.
Činnosť firiem nebola znížená ani obmedzená, dokonca si pochvaľujú, že im počítače toľko nemrznú. Akurát si zamestnanci chvíľu zvykali na iné programy a iný výzor plochy. A prešli k inému výrobcovi ERP systému, ktorý bol flexibilnejší a má verziu pre linux.

Občas sa vyskytne zádrhel, ako pri editácií fotografie cez DarkTable, ale väčšinou to je len neznalosťou programu.
Dokonca grafici istý čas skúšali ADOBE PhotoShop CS6 vo WINE a GIMP. Bohužiaľ netuším k čomu došli ale určite sa o to budem zaujímať.
Takto nejak prichádzajú informatici o prácu. 🙂

PS: Niektorí zamestnanci už používajú Linux MINT aj doma.

 

This entry was posted in Linux, Nezaradené and tagged , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

