Když jsou ty vánoce…


Pár týždňov som premýšľal nad vlastným cyberdeckom.

RH: Cyberdeck – Je terminál na pripojenie sa do matrice (virtuálnej reality), tento pojem prvý krát použil William Gibson v novele Neuromancer. Rovnako meno tohoto “decku”, Alef-22, je z novely Williama Gibsona – Mona Lisa Overdrive, v slovenčine Mona Lisa na plné gule.

Všetci používajú Raspbery Pi ale veľký chlapci chcú veľké hračky.
Toť nedávno som na Raspberry Pi 2B postavil prenosný kufrík na monitorovanie rádiového pásma cez SDR.

Je to fajn na SDR ale displej je malý na prehliadanie internetu.

Obr. kufrík na SDR

Tak som, všelijako, skúšal navrhnúť niečo ťažšie do kufríku. Až som narazil na plastový tvrdený kufrík.

Takže som použil HP T510 ThinClient, ktorý je pasívny a mal som ho na hranie.
K tomu HP L1530 15″ monitor so zabudovanými reproduktormi pár povaľujúcich sa zbytočností. Ako stará klávesnica IBM KB-7953 (Chicony), GPS TomTom One či touchpad Cirque Power Cat.

Zostava:
CPU: VIA Eden X2 U4200 @1GHz 2c/2t
RAM: Kingston SODIMM PC3-12800 4GB
Mobo: Hewlett-Packard 158Ch ( HP T510 )
SSD: INTEL SSDSA2BW120G3H 120GB
VGA: VIA/S3 Chrome9 HD
Net: Intel 7260 AGN / BCM57780
GPS: TomTom One 125 PA
Monitor: HP L1530
OS: Windows 7 / MX 23.1

Rozmery kufríka: 460x350x120mm (š x h x v)
Váha: 6,4kg bez klávesnice

Obr. Vľavo Windows 7, vpravo MX 23.1

Obr. Windows 7 + zapnutý GPS Tomtom

Keďže som v podstate zbastlil dokopy len funkčné komponenty, celé to netrvalo ani 14 hodín práce.

Áno, najdlhšie mi trvalo dostať monitor do veka, ale to len preto, že som sa pri vŕtaní dier na VESA, sekol o 3mm smerom vpravo dole.

Obr. Bolo nutné priletovať spínač

Ak sa mi bude chcieť, ešte spravím k tomu infodisplej z Xiaomi Redmi.

Prehlásenie:
Pri stavbe nedošlo k poškodeniu, ani úprave žiadnej komponenty. Všetky sú funkčné a kedykoľvek sa môžu vrátiť do pôvodného stavu.