Zmena DE linux MX-18


Nie každému vyhovuje prostredie xfce. Mne osobne ano, ale bývajú často otázky ako zmeniť používateľské prostredie – desktop environment.

Pre ukážku, ako jednoducho to ide, aspoň na mnou používanej distribúcií MX-18.1. V tomto prípade to bude 32bitová verzia na netbooku ASUS X101CH. Tento netbook používam občas keď cestujem, je štandardný s Intel Atom N2600, napevno osadenej 1GB ram a namiesto pevného disku má 16GB CF kartu.

Používam linux MX 18.1 32bit s jadrom 4.19.0-1-686-pae a xfce 4.12.3. Mám nastavenú synchronizáciu s Mega.nz a používam flair conky na desktope. Inak ide o bežnú inštaláciu s odstránenými programami od Mozilla.org.

system

Obr. Môj desktop s inxi výpisom o systéme.

Osobne som s ním plne spokojný a plne mi vyhovuje aj na displeji s neštandardným rozlíšením 1024x600p ktoré má ASUS X101CH.

Takže ideme na to. Celá inštalácia zaberie od 3 do 10 minút, podľa výkonu počítača, stavu aktualizácií a pripojenia do internetu. Inštalovať budem prostredie Mate 1.16 čo vyžaduje v konečnom dôsledku 350MB priestoru na disku.

Pred inštaláciou je potrebná aktualizácia systému .

Po aktualizácií si stačí otvoriť MX inštalátor programov a v odporučených programoch vyhľadať používateľské prostredia. Stačí zakliknúť MATE a potvrdiť tlačidlom Inštalovať

 

install_mateObr. MX Inštalátor programov a obľúbené aplikácie.  Priamo v položke Užívateľské prostredia plochy je priamo na výber päť prostredí.

install_mate1install_mate2

Obr. Po výbere inštalácie MATE systém oznámi, čo bude robiť. V tomto prípade stiahne 68,5MB dát a použije na disku 175MB.

Po potvrdení prebehne inštalácia a následne systém oznámi, nutnosť aktualizovať niektoré knižnice.

po_install_mateupdate po inst_mate

Obr. Aktualizácia po inštalácií MATE. Ako vidieť, MX18 si upravila prístupy do SMB a NetBIOS aby pri prepnutí sa do MATE nedošlo k znefunkčneniu zdieľania a prístupových práv.

Teraz sa už stačí len odhlásiť a vybrať si prostredie ktoré chcete používať.

logout_lightdmObr. Lightdm, výber prostredia pre prihlásenie. fotené mobilom.

prve_mate

Obr. Prvý štart MATE na MX18.1. Bez problému prevzal systém aj v inom DE moje nastavenia conky aj zdielaný disk mega.nz

mate_thunar Obr. Spustený správca súborov Thunar.

Samozrejme sa mi pôvodné nastavenia MATE nepáčili a tak som si upravil výzor podľa seba.

 

mate_fullxfce

Obr. Pre porovnanie moje DE MATE (hore) a XFCE (dolu). kedykoľvek sa medzi nimi viem prepnúť.

 

Screenshoty som robil súčasne s inštaláciou MATE.

 

1 thoughts on “Zmena DE linux MX-18

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.