Antix linux s xfce4


Antix linux je veľmi ľahká distribúcia, je relatívne konzervatívna a je bez systemd.

Osobne používam MX linux ale antix mám na slabších počítačoch (laptope a na POS Radiant System P845 – F003). Osobne nemám problém s wm icewm alebo fluxboxom, ale človek občas potrebuje plnohodnotné DE, aspoň ja mám rád xfce alebo Mate. A to mi trochu na antixe chýba / chýbalo.

Na fóre mx linuxu som našiel príspevok od manyroads (MARK RABIDEAU) kde pridal svoju alfa verziu antixu s xfce4. Stiahol som si jeho ISO ale padalo mi a bolo nestabilné aj vo virtualboxe.

Obr. antix 19 beta xfce vo virtualboxe.

 Následne som si nainštaloval čistý antix 17.4 32bit.

Obr. Antix 17.4 32bit s Fluxboxom a icewm

screenshotObr. moja inštalácia Antix s icewm

Nedalo mi to a cez MX software installer nainstaloval xfce4 spolu s lightdm. Mimo to je možné doinštalovať MATE, Cinnamon, KDE či gnome.

Po inštalácií a reštarte som sa dostal do základného vzhľadu DE xfce 4.12. Pre istotu som previedol update a doinštaloval Slimjet. Test s antixom prebehol uplne bezproblemovo, taktiež pripojenie a inštalácia grafického tabletu (Genius F610E) ktorý mi pod fluxboxom nešiel, pod xfce ide.

Takže som odstránil ostatné wm a vyčistil inštaláciu wm.

RH: Ide o trochu dlhší reťazec príkazov, ale je to rýchlejšie ako odinštalovávať postupne. Druhá možnosť je všetko to odinštalovať cez synaptic. 

sudo apt remove fluxbox desktop-defaults-fluxbox-antix fluxbox-themes-antix jwm desktop-defaults-jwm-antix herbstluftwm desktop-defaults-hlwm-antix slim icewm desktop-defaults-icewm-antix icewm-common  icewm-themes-antix icewmcc-antix rox-filer desktop-defaults-rox-antix spacefm desktop-defaults-spacefm-antix spacefm-commonlxterminal

Následne, po reštarte, som ešte spustil dočistenie systému.

sudo apt update
sudo aptautoclean
sudo apt autoremove

 

A doinštaloval som si pár utilít, hlavne xfce4-goodies

sudo apt install gnome-disk-utility gcolor2 filezilla baobab ristretto xfce4-goodies

Obr. xfce menu vs xfce whisker

Doplnil som si programy a mnou používané utility.

pred_xfceObr. Screenshot z gparted pre inštaláciu antix 17.4 32bit full.

po_xfceObr. Screenshot z gparted po inštalácii xfce4 a programov do antixu 17.4 32bit full.

Inštalácia narástla o 100MB, záťaž na pamäť ale stúpla cca o 120MB.  co nie je zlé. Oproti MX linux 18.3 je to o niečo menej.

RH: celý postup aj blog bol urobený iba pre študijný účel, aj keď na netbooku ASUS X101CH ostáva.

Zoznam doinštalovaných programov:

baobab
bittorrent
calibre
cherrytree
conky + conky-all
dosbox
evince
filezilla
firejail + firetools
fuseiso
galculator
gedit
gnome-commander
gnome-disk-utility
gnupg
gnupg-agent
kupfer
leafpad
libreoffice
lightdm
lm-sensors
mupdf
pdfshuffler
pinta
qbittorrent
ristretto
slimjet 23.0.9.0 i386
xmms

antix_xfce_finalObr. Finálny vzhľad Antix s xfce4. rozlíšenie na monitore je 1024×600

3 thoughts on “Antix linux s xfce4

  1. Spätné upozornenie: Asus Eee PC X101CH po 9 rokoch | RedHawk's space

  2. Spätné upozornenie: RETRO HW: EPS Radiant System P845 | RedHawk's space

  3. Spätné upozornenie: Rýchly pohľad antix21 s xfce 4.16 | RedHawk's space

Komentáre sú uzavreté.