Xiaomi Redmi 4x alternatívny firmvér


Mám tesne po záruke Xiaomi Redmi 4x
Ide o 5″ telefón ktorý aj po dvoch rokoch nepatrí do šrotu.
8 jadrový  Snapdragon 435, GPU Adreno 505, 3GB ram a 32GB emmc

Jediným mínusom však je operačný systém. Pôvodne 4x bol vydaný z android 6 a MIUI 8, najnovší je Android 7.1 a MIUI 11 z roku 2018.

Riešením je odomknúť bootloader. Čo je to možné za pomoci MI konta a stránky mui.com
a nainštalovať inú alternatívu za starší android.

RH: Pre zaujímavosť mám stále pôvodný Xiaomi Redmi (Hongmi/Redrice) WCDMA z 2013 roku. Telefón je plne funkčný, len je problém s aplikáciami

Obr. Vľavo Redmi 4x LineageOs16 (Android 9), vpravo Hongmi (Redrice) s KitKat v2 (Android 5)

Momentálne fungujem na LineagesOS 16 (Android 9 PIE) s Trebuchet čo je neoficiálny build.
Na druhej strane je možné použiť nejaký iný oficiálny build.

Predtým som odskúšal 9 iných operačných systémov. Aj lineageOS bez GAPPS (Google Apps)

Po odblokovaní bootloaderu a inštalácií TWRP cez fastboot

RH: pri používaní fastboot je nutné mať nainštalovane ADB a ovládače pre telefón.
Prvým krokom je stiahnuť si TWRP a spraviť inštaláciu ADB a adb-fastboot.
V MX linux je ADB v repozitari inak stačí pri debian distribúciách použiť apt

sudo apt install android-tools-adb
sudo apt install android-tools-fastboot

Som testoval tieto OS:
Ubuntu Touch
AOSP Android 8.0 Oreo + GAPPS
Resurrection Remix 7 + GAPPS
cdDroid V6 (postavené na Android 10Q a LineageOS) + openGAPPS 10
Mokee OS
LineagesOS 15 a 16
ArrowOS
HavocOS
BaikalOS

Nakoniec som tam nechal LineageOS 16 + nano openGAPPS 9.
Dôvodom nebolo nič konkrétne ale prevládla podpora LineageOS komunity.

Jedným z troch favoritov, okrem LineageOs, ale boli BaikalOS a cdDroid v6. Pri nich bol telefón svižný, stabilný a bez problémov fungovalo i prepínanie simkariet (bol to v podstate problem, prečo som vyradil Ubuntu touch)

Obr. BaikalOS zdroj https://baikalos.ru/

Obr. Screenshoty z LineageOS 16